개발 (Game)/(2021) Unity RTS 포트폴리오
[Day 18] 유닛 구입 후 배치, 월드 씬 소환 및 훈련 기능 구현
진현개발일기
2021. 7. 31. 11:47
[2021. 07. 30, Fri]
어제 (오늘 토요일) 너무 힘들어서 블로그 작성을 못했었다. 번아웃이 안되도록 조금 체력을 아끼는 차원에서 일찍 쉬었다.
I was way too knackered that I even couldnt post in my blog yesterday, so I decided to put aside my stemina for today.
[Conscription.cs]
[Dispatch.cs]
▼ UI Object Pooling in Disaptch.cs
구매 리스트 중 유닛 하나를 선택했을 때다.
Footage of drawing one of purchased units
[TrainUnits.cs]
보유 국고가 훈련 비용을 감당하지 못할 때이다.
When holding treasury cannot afford training fees
[Dispatch.cs]
월드 씬 내에 유닛 배치
Deploy purchased units in World Scene.
[WorldBuilding.cs]
[PoolingManager.cs]