[2021. 07. 22, Thu]
오늘부터 한글, 영어로 블로그 글을 써볼려고 노력해보겠다. 감을 잃고 싶지 않아서이다. 혹시 모른가 나중에 외국계 기업에 지원할 때 도움이 될지도 ㅎㅎ
From today I'll post both in Korean and English not to lose sense of english skills. Furthermore, God only knows if I would apply for companies overseas, then this can be a reference in my resume.



은닉성을 위해서 최대한 프라이빗으로 설정해놨고 함수들로 접근 가능하게 해놨다.
In the interest of concealment, I made most of the variables private leaving accessibilities via public Funcs.
밑줄친 변수는 추후에 국가 선택을 할 때 쓰인다.
the underlined will be used when the player choose a nation


[리팩토링 전]
[Before refactoring]

[리팩토링 후]
[After refactoring]




코드가 정상적으로 작동하는 것을 확인할 수 있다.
it works well as you can see.

▲ 나라 선택 시 저장되어있던 정보에 따라서 필요한 경우에 딱 한 번만 플레이어의 나라를 찾아 등록한다.
it finds out the player-selected nation in World scene with the saved information beforehand.

it worked well
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