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개발 (Game)/(2021) Unity RTS 포트폴리오

[Day 15-1] 재 리팩토링 및 법과 예산 분배가 미치는 영향 구현

by 진현개발일기 2021. 7. 27.

[2021. 7. 27, Tue]

[재 리팩토링]

딕셔너리에서 리스트로 바꾼 이유는 국가 예산 세부사항들이 바뀔 때마다  버튼 매니저의 딕셔너리 안에 들어있는 value에다 새로 씌어줘야 했다. 조금 지저분하기도 하고 굳이 string배열을 하나 더 만들어서 해야 할까?라는 생각이 들어서 

List로 바꿨다.

 

the reason why I changed Dictionary to List is, among all the other things, it is more of a hassle to shift all the values in Dictionary with String Keywords from NationStatManager.cs. I even reckon there was no need to come up with a string collections for this...? 

NationManager.cs List로 반환해서 씌워준다.

I shoulve done this from the get go lol

 

 

[법 수정으로 인한 경제 및 외교 영향]

1. 미성년자 노동(Minor Labour)

합법일 경우 벌어들이는 세금의 양은 더 많아진다.

if it's legal, make a more head count of tax-payers when you collect taxes.

 

2. 국외 원조(Overseas Development Assistance)

성공

위에 이미지에 주석으로 써놨듯이, 슬라이더 값이 0.5 이상일 경우 모든 나라와 외교관계 우호도가 좋아진다. 0.5 아래일 경우에는 그 반대다.

As it is aforementioned in Images above, the ties between PlayerNation and others gets better as long as you set the certain slidervalue higher than the half of itself otherwise gets worse.

 

(+ Diplomacy.cs 정리)

 

3. 관광업(Tourism)

(ex) value>0.5f 흑자
(ex) value<0.5f 적자

 

현재 스텟 관리자 상태 

status quo of NationStatManager.cs

 

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