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개발 (Game)/(2021) Unity RTS 포트폴리오

[Day 15-2] 정부 부패율, 경제 모델, 금리 및 인/디플레이션 효과 구현 완료

by 진현개발일기 2021. 7. 27.

[21. 07. 27, Tue]

 

[오늘 완료한 작업 리스트다]

[let me jot down works ive done today]

1. 예산 UI에서 5가지 산업 중 정부 예산에 들어가는 국고의 비율에 따라서 정치 부패율이 증감한다.

    the ratio of Government budget in Treasury may bring about variance in Government Corruption

 

2. 경제 모델은 소득세 및 정부 예산 비율에 따라 변한다. (독재 or 자유시장)

   Economic model wise, it relies on how high the income tax is and the Government budget

 

3. 금리를 설정할 수 있고 급격한 금리 변화는 인/디플레이션을 야기한다. 후폭풍이 매우 세니 한 번 금리를 바꿀 때 0.2~0.4 사이면 괜찮을 것이다.

   You can adjust the interest rate. Huge variance is no better than killing yourself. it will bring about strong aftertaste (inflation, deflation). 0.2~0.4 changes at once is recommended.

 

4. 국가 수준에 맞지 않은 높은/낮은 금액 또한 불이익을 낳는다.

   GDP per capita should be taken into account when you decide the interest rate.

 

 

 

[ 정부 부패율 ]

[ Gov. Corruption ]

 

 

정부 예산에 들어가는 국고의 비율에따라 부패율이 달라진다.

the amount of Gov Budget makes an effect on corruption.

 

성공

 

 

[ 경제 모델 ]

[ Economic Model ]

 

▼ 세금(tax) 3.4 -> 50 % 

▼ 정부 예산(Gov Budget) 0.5f -> 1.0f

정부 예산 슬라이더 값이 1f 일 때는 세금 90퍼랑 100퍼 똑같다. 슬라이더 값이 낮다면 90은 뒤에서 두 번째 100은 맨 끝에 위치한다.

 

[ 금리 및 인/디플레이션 ]

[ interest rate + in/deflation ]

 

 

[ 실험(Test) ]

 

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