[2021. 07. 28, Wed]
지구본 위에 건물을 배치한 모습이다.
Footage of nations placed on the earth in the game.
처음에 게임 방식을 조금 다르게 바꿔보았다. 시작을 한다면 해당 국가에 맞게 지구본을 돌려준다.
there were a couple of changes in game method. it starts off with rotating the earth to certain Quaternion value depending on which country youve chosen (same goes for any countries).
군사UI는 월드 씬에서 한 번 1턴을 진행해줘야 사용이 가능하다. 왜냐하면 군사UI내 필요 기능들은
월드 씬 내에 있는 국가들의 WorldBuildng.cs 정보를 한 번이라도 받아와야 이용이 가능하기 때문이다.
when it comes to Military UI, it is out of bounds until you shift the turn (this is turn-based game) at least once.
Because the most of necessary functions require information of the nation in World Scene.
[회전 코드]
아 맞다 지구본 에셋의 땅 표시가 현실 세계랑 비슷하면서도 많이 달라서 임의로 건물을 놨다.
Off the record, the planet asset im using is kinda different from the real world. So I just put them on random places.
[지구 사용자 임의 회전]
GIF라서 렉이 좀 걸리는 것처럼 보이는데 FPS 400이상이 나온다. 매우 매끄러운데 이걸 못보여주는게 아쉽다.
I reckon the lagging in Images above are bane of transferring to GIF from video. Thats a shame i cant show you the resolution with 430ish FPS.
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