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개발 (Game)/(2021) Unity RTS 포트폴리오

[Day 23] 마무리 작업 완료.

by 진현개발일기 2021. 8. 4.

[2021. 08. 04]

 

드디어 포트폴리오의 마무리 작업들을 완료했다. 3주 동안 열심히 해왔던 내 자신에게 칭찬을 해주고싶다. 물론 100% 만족스럽지않은 결과물이지만 (전투 부분에서 많이 빈약해보인다) 이 게임의 핵심 콘텐츠인 전략 부분은 나쁘지않게 구현이 되었다고 생각이든다. 무엇보다 이번 프로젝트를 통해서 이전의 내 자신보다 한 단계 더 발전한 것에 대해서는 크게 만족한다.

 

Finally finished the works I was behind on. Bottom line is that I've fully strived for to make my responsibilities done for the last 3 weeks no matter how good-quality they are (especially the footage of combats appear way poor).  Despite of aforementioned dissatisfication, I'm to complement myself that I made all important funcs of this game in earnest. Among all the other things, I'm pleased to identify myself putting developer-skills ahead step from where I was on. 

 

 

[ 리스트 ]

1. 적군 유닛 랜덤 생성.

1. Randomly spawn Enemies Unit.

 

2. 장교 병종별 계급 시각화

2. Visualize the ranks of Officers depending on MOS

 ( + 건물 유닛 체력 및 소속 표시 )

 ( + HealthBar of Units and Builidng & Express Countries Units belong to )

 

3. 사운드 매니저 구현.

3. Come up with SoundManager

 

4. 환경설정 및 간단한 개발자 모드 구현 완료

4. Not only Options UI but Developer Mode UI organized.

 

 

 

 

스폰 매니저에서 3번의 턴이 지날 때 마다 4번의 랜덤 생성을한다. ( Main 적군에만 해당 )

SpawnManager is even in a role of spawing Enemies Units 4 times in every 3 turns belonging them to main nations randomly.

 

SpawnManager.cs

약 33%의 확률로 랜덤 소환된 적군 유닛에 장교를 포함시켜준다.

About 33%ish probability, officer could be disposed in charge of the troops.

 

소위 계급
야포 계급
RankManager.cs
RankManager.cs

 

 

[ 육군 계급, Infantry Officers Rank ]

0~9 소위~대장

      (2nd Lieutenant ~ General)

[ 야포 계급, Fieldgun Officers Rank ]

[ 탱크 계급, Tank Officers Rank ]

 

 

[ 적군 유닛 랜덤 생성 ]

[ Footage of spawning enemy unit ]

 

 

 

 

[ 사운드 매니저 ]

[ Sound Manager ]

 

Dropdown으로 음악 선택.

 

 

[ 예시 ]

[ Simple examples ] 

 

gif로 턴 넘기는 것, 씬 넘기는 것 보여주고 싶었는데 용량 초과라고 못올린다고한다. ㅠㅠ

 

 

제작 기간 총 3주2일 소요 

( 2021. 07. 12 ~ 2021. 08. 4)

( Whole duration : 3wks + 2days)

 

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